سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، پاک است و پاکان را دوست دارد ؛پاکیزه است و پاکیزگان را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

امضا ؛ دوستدار ِ پارسی !

ارسال‌کننده : * گـــل نرگس * در : 94/7/7 10:49 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

سلام علیکم

 

تبریک عید ؛

چندین سالی می شود در عرصه مجازی فعالیت کرده و در سرویس های وبلاگ نویسی مختلفی مثل بیان ، میهن بلاگ ، بلاگفا ، پارسی بلاگ و شبکه های اجتماعی مختلف حضور دارم . 

در تمام این فعالیت ها بدون اغراق بگویم ، ویژگی های منحصر به فرد پارسی بلاگ ، این سرویس وبلاگ نویسی که خود در عین حال یک شبکه ی اجتماعی نیز می باشد را برایم عزیز تر کرده ! ویژگی هایی مانند جو صمیمی و غیر قابل وصف حاکم ، اعضا ، حقیقی بودن اکثر اعضا ، مجله ی پارسی نامه ، پارسی یار ، حضور مدیریت محترم در کنار کاربران  و ... 

فلذا بر خود لازم می دانم از اینجا تشکری ویژه از مدیریت محترم ، برنامه نویسان و تمامی عوامل کرده ؛ همانطور که همه مان می دانیم انسان موجودی اجتماعی بوده و به دنبال رفع این نیاز و نیاز های دیگرش در فضای پیرامون خود به جست و جو می پردازد ، حال در راه این جست و جو برای تسکین و ارضا این نیاز به شبکه های اجتماعی روی می آورد ، شبکه های نظیر فیس بوک که گرچه محیط سالمی ندارند اما بسیاری در آن عضو هستند ! اگر هم بگوییم فعالیت مفید داریم باز به عکس های ... ؟! و متون ... ؟! برخورد خواهیم کرد ! 

حال آنکه پارسی بلاگ سرویسی به نام پارسی یار یا پیامرسان را با طرح و ایده ای جدید ارائه کرده تا مدیران وب های مختلف با یکدیگر در ارتباط بوده ، تبادل نظر کنند ؛ چه بسا این گفت و گو ها غالبا مفید و منجر به تعلیم و تعلم ، کمک به دیگران و ... شده است ؛ سبب می شود خود بصورت ناخودآگاه در رقابت با دیگر شبکه های اجتماعی قرار گیرد که پارسی تنها محدود به یک سرویس وبلاگ نویسی نمی شود ! فضای حاکم بر پارسی ، جوی صمیمی ، گرم ، سرشار از اعتماد در عین مجازی بودن و ... است که چه بسا بسیاری فید ها و پست ها می شود حجره ای باصفا که در آن طلبه و غیر طلبه ، دانشجو و دانش آموز ، متخصص و ...  به مباحثه های مفید پرداخته و بسیاری دیگر می شوند تجلی گاه برگ برگ زندگیمان ،  نمایشگاه و گالری هنرهایمان که بر خلاف دیگر گالری ها ، بازدیدکنندگان خیلی راحت می توانند با هنرمند در ارتباط بوده ، نظر خود را بیان کنند ، بسیاری می شوند ... و حالا ما یک خانواده ی بزرگ هستیم که از شادی یکدیگر شادیم ، برای غصه های همدیگر امن یجیب می خوانیم ، بیمار هایمان را دعا می کنیم و اگر بنا باشد عضوی از اینجا برود ، ناراحتی در عمق جان رسوخ کرده حتی شب اول قبر نیست تنهایش نمی گذاریم . شاید از نظر افرادی که از دور این یادداشت را مطالعه می کنند اغراق باشد اما این حرف ها از عمق جان بر آمده اند و جان ِ پارسی ها می فهمدشان ... 

 وجود مجله ی پارسی نامه که خود به نوبه ی خود طرحی نو در فضای مجازی بود ؛ بستر ایجاد یک رقابت سالم ، به نقد کشیدن و کشیده شدن ، تلاش و ... و همچنین استفاده ی مفیدتری از اوقات گذرانده شده در اینترنت می باشد . و یک خسته نباشید خدمت تمامی دبیران و دست اندر کاران ِ مجله ی پارسی نامه . 

سپاس و خسته نباشید 

 

با کمال احترام برخود لازم می دانم در جهت بهتر شدن ِ این خانواده مواردی را پیشنهاد داده ، مد نظر قرار دهم ؛

1 . هر فضایی در خود معایب و مزایایی دارد ؛ هیچ محیطی کامل نیست مگر بهشت ! پس تلاش ما باید در جهت بهبود و جذب حداکثری ( با توجه به حضور پر شور طلاب و ... ) باشد .

2 . امکانات ِ خوب با طرحی نو ، خود بوسیله ی ظاهرشان تبلیغ می کنند فلذا مجله ، پارسی و پارسی یار از نظر گرافیک باید مد توجه قرار گیرند . 

3 . نظر ِ شما در خصوص ایجاد یک بخش ، مثل ِ مجله ی پارسی نامه در خصوص آگهی های نیازمندی ، کار و ... کاربران بصورت رایگان در پارسی چیست ؟! در این صورت محیط سالمی هم برای این موضوع ایجاد شده و بسیاری کاربران اینجا که نویسنده یا هنرمند یا ... هستند نیز می توانند آثار مفید خود را معرفی ، فروش و پخش کرده . البته نظارت صحیح از موارد الزامی می باشد . 

4 . ایده ی مورد سوم نیز می تواند در مورد کتابخوانی و مطالعه صادق باشد ، محیطی مجزا و نه در قالب اتاق یا ... . محیطی فقط مخصوص معرفی و مطالعه و فروش کتاب که خود بستری برای رشد سرانه ی مطالعه کشور شود . ایجاد مشوق هایی مثل مسابقات عکاسی با موضوع کتاب و کتابخوانی ، مسابقات کتاب خوانی ، مسابقات خلاصه نویسی و داستان نویسی و یا حتی در نظر گرفتن یک کارگاه نویسندگی نیز خود ، می تواند بسیار مفید واقع شود .

5 . مانند مورد های سه و چهار با توجه به اینکه اکثر جمعیت استفاده کننده از اینترنت یا طلبه و یا دانشجو و غالبا دانش آموز بوده ، فضایی برای تدریس ، رفع اشکال و ... مجازی تعبیه شود تا مرجع مفیدی برای افراد بصورت شبانه روزی باشد . در این مورد می توان از مدارس و مراکز آموزشی و حوزه های علمیه ، اساتید و ... برتر کشور نیز بهره برد . فضایی همانند مجله ی پارسی نامه خودجوش و مردمی که عواملش از میان نیرو های متخصص خود ِ پارسی باشند . 

6 . با توجه به لزوم ارتباط و تبلیغ دین و کشور در خارج از کشور و بصورت آهسته آهسته فراگیر شدن ِ فرهنگ ِ نوشتن یادداشت هایی به زبان های خارجه ؛ خیلی بهتر خواهد شد اگر سرویسی با عنوان زبان های خارجه که در اون یادداشت هایی در هر موضوعی که به زبان دیگری منتشر شده باشند و مورد تایید قوانین و شرع و ... باشند بررسی شود . این سرویس نیازمند نیروی متخصص بوده اما بالاخره نقطه ی شروعی را هم باید در نظر گرفت چه بسا در روز های اول کار ، مطالب بسیار کم باشند و مجبور به برگزیدگی مطالب کپی خوب باشیم  دقیقا همانند  اوایل کار مجله و به مرور شرایط تغییر کرده ؛ تولیدی بودن مطالب یا ... مد نظر قرار گیرند . اما توجه داشته باشید که این کار ، خود  بستر ساز فعالیت های مفید و حتی یادگیری زبان  مورد علاقه و تلاش برایش می شود ! همچنین ایجاد سرویس کودک و نوجوان و ... در جهت تخصصی شدن کار ها .

7 . برنامه نویسی برنامه ی اندروید پارسی . با آنکه بسیار هزینه بر خواهد بود اما ما کاربران توانایی در این زمینه داریم که به امید خداوند متعال با همکاری همه ی ما می توانیم این مورد را محقق کنیم . 

8 . نظر ِ  شما ؟! ( نظرات خوب شما به موارد زیر این یادداشت اضافی خواهند شد . ) 

 

 

التماس دعا

یاعلی ... 

 

 




کلمات کلیدی :

ابزار وبمستر