سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد مرگ کند، خداوند دوستش خواهد داشت . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

چه عنوانی بهتر از نام او ! یا الله ...

ارسال‌کننده : * گـــل نرگس * در : 95/8/27 11:19 عصر

هوالرحمن الرحیم

سلام علیکم ..

بی مقدمه بهتره شروع کنم چون مقدمه ای بهتر از بی مقدمگی نیست مادامی که خواننده داره با ارزش ترین سرمایشو ( عمرشو ) در اختیار آدم قرار میده !

در خصوص متن منتشره در بسیاری گروه ها مبنی بر اینکه :

" جای اندیشیدن را تقلید

جای تلاش و کوشش را دعا

جای اراده برای رفتن را قسمت

و جای تصمیم عقلانی را استخاره گرفت"

باید بگم

جای اندیشیدن را تقلید

تقلید ، سرمشق یا الگو برداری از رفتار های درست باعث پیشرفت جامعه است به علاوه تکمیل این رفتار ها از الگو برداری آغاز میشه اگر تقلید باعث پسرفته چرا همون عده ای که این گزاره رو درست میدونن مقلد بی چون و چرای مد هایی هستند که حتی پایه و اساس درست عقلانی هم نداره ؟! تقلید مادامی به پسرفت منتهی میشه که از الگو های غلط طراحی شده ی دشمن یا حتی الگو های درست تحریف شده ی خواه ناخواهی باشه یا حتی الگو برداری از برداشت های خودمون از مواردی که خودشون به خودی خود بی عیبند و برداشت های سهوی یا عمدی ما معیوب !

جای تلاش و کوشش را دعا

در تحقیقات معتبر جهان میتونید تاثیر دعا و اتصال انسان به یک منبع فرا زمینی رو ببینید مخصوصا اینکه مدت زیادی از هفته ی بهداشت و سلامت روان نگذشته و یکی از مبانی و مباحث مهم و مورد بحث و پررنگ سازمان بهداشت جهانی همین مورد بوده ... میتونید مراجعه کنید و بخونید اما دعا هیچ گاه جایگزین تلاش و کوشش نیست ، تلاش و کوشش انجام میشه اما با دعا حفظ میشه و راه درستش طلب میشه ، دعا در واقع عامل محرکیه برای تلاش و کوشش و منبع نیروی اولیه ی انسان که احساس کنه قدرتی بالا تر از تمام قدرت ها در کنارش و پابه پاش هست و منتظره تا عاشقانه چیزی ازش طلب بشه تا عطاش کنه ! انسان موجودی اجتماعیه و این نمایانگر وجود رابط و همدم و انیس و مونس و هم صحبتی هست که حتی تو شرایط بحرانی هم  نه تنها انسان که کل هستی رو تنها رها نمیکنه 

حتی انسان هایی که به ظاهر میگن که به هیچ دینی معتقد نیستند در واقع هنگام مشکل ، نیازمند طنابی هستند تا بگیرنش ولو به باریکی یک نخ و دستی که گرماش رو حس کنند و ناخود آگاه هدایت میشند به این منبع فوق بشری 

جای اراده برای رفتن را قسمت

قسمت در واقع تقسیم شده ی وقایع و اتفاقات از سوی قدرتی فوق بشریه، تقسیمی عادلانه که این هم محرکی تا همه بدونند که اول از همه کسی هست که بر تمام پدیده ها و کل جهان احاطه ی کامل داره و  جای نگرانی نمی زاره و دوم قسمتشون بر اساس تلاش و رفتارشون شکل میگیره چراکه عالم ، عالم اسبابه !

اگر سهم موجودات و مخلوقات کنار گذاشته نشده بود حس مبهمی پدید میومد که تمام جهان رو در بر می گرفت و نشان بی هدفی و ناآگاهی عمیقی بود و جهان رو در این باور فرو میبرد که سهم  انسان ها عادلانه تقسیم نشده و حتی انسان به سهم خودش هم نمیتونه برسه ، فلذا هم تلاش و کوشش و هم اراده منتهی به خاموشی می شد !

این نشون دهنده ی معین بودن جایگاه آدم ها و ارزش گزاری خالق برای مخلوقشه که تو جایی داری و من برای تو مقامی قائلم ... 

و جای تصمیم عقلانی را استخاره گرفت

اسلام مخالف استخاره در مواقعی هست که استشاره و مشورت پاسخگوست . استخاره در واقع حرف زدن و نظر خواهی از اون قدرت فوق بشریه که این ایمان رو به انسان میده که کارت بصورت درست یا غلطه و جای شک و ابهام و تعلل برای تصمیماتش نمیزاره ، البته نه در همه ی مواقع ، مواقعی که بشه با مشورت کردن و کمک گرفتن از مشاوران واجد صلاحیت و با رجوع به عقل و جمع بندی به نتیجه ی مناسب رسید ، این امر بی مورد و باطله ... ! فلذا اگر بنا بود تا جایگزین تصمیم های عقلانی آدمی استخاره باشه اصلا دادن عقل به انسان بی مورد بود !!! که این از ذات بی عیب و نقص خدا به دوره تا نعمتی رو عطا کنه بی استفاده و بی مورد و عبث !

و در پایان ؛

این حرف :

" جای اندیشیدن را تقلید

جای تلاش و کوشش را دعا

جای اراده برای رفتن را قسمت

و جای تصمیم عقلانی را استخاره گرفت"

که هر روز هم به اسم فردی منتشر میشه و باعث ایجاد عذاب برای اون فرده که چرا من مردم و نمیتونم نویسنده ی این حرف رو که به اسم من زدتش ، خفه کنم ؛بهانه و دست آویزی برای تضعیف اعتقادات و شک انداختن به اون ها نیست مادامی که راه سلطه بر هر قومی دست یافتن به پایبندی های اونه . نه تنها نظر من که حتی هر کسی با خودش فکر کنه و صادق باشه متوجه میشه که این حرف ناآگاهانه از افراد پاک و بزرگ تاریخ که باعث اصلاحات بزرگ و موندن نامشون به نیکی شدند ، ناممکنه !

پس نه کوروش کبیر ، نه استاد شریعتی ، نه امیرکبیر و نه هیچ کدام و هیچ کدام از پیشینه ی بلند ایران زمین که شهره است به حکمت و دانایی و پیشرفت ، نمیتونن چنین حرفی رو بزنند مگر کوروش ها و شریعتی ها و امیر کبیر های ساخته شده ای که فقط تشابه اسمی دارند با بزرگان ما !

#س_شیرین_فرد 

یاعلی ...



دوست داشتید صلواتی عنایت کنید و دعا بفرمایید ما رو ... 




کلمات کلیدی :

ابزار وبمستر